Thursday, July 7, 2011

Show Me The Money


Assalam,
kini rakan aku yang bertauliah semua tengah senyum lebar sebab duit kocek suda berada di bank. Dijangka bahawa kota kinabalu akan dipen
uhi oleh bebudak kampus. Jadi, kalo tetiba asrama aku ni senyap sampai boleh dengar dedaunan berterbangan means berhilangan la semua rakyat jelata Bukit Langsat ni.

Berkenaan dengan praktikumku pla.. baru berkenalan dengan bebudak aku sebanyak 6 kelas (12 masa). Dan aku ada kelas yang ajar 1 masa masa ja sekali mengajar iaitu 30 minit.. Lawak betul.. wuwuw. So, rph akan dimulakan pada minggu hadapan dan minggu ni la aku berehat sebelum 'struggle' next week.

kali ini, bila dapat elaun aku x excited mau beli b
arang2 baru.. aku mmg la tertanya2 bila elaun masuk dulu tapi bukan sbb apa cuma x berusin utk membeli brg2 keperluan yang penting. maybe sebab praktikum 2 bulan ne yg menyebabkan aku ingin lebih menjimatkan wang.. hahaha.. sebab kalo aku berjalan2 x sah dapat bertahan rm100 ja. kecuali keningau la.. mksd aku yang jauh.. mmg pokai abis!.

tapi keinginan utk memiliki barang2 seperti gadget (minat aku) tu mmg ada la. cuma kalo beli tu suma lari bajet aku.. x pun terpaksa sehelai sepinggang aku terus.. (pehal la aku merapu).. bengong jap selepas beberapa kali masuk kelas
bebudak yang bermacam ragam ne..

ANYWAy, money - COME AND GO. so,berpada-pada lah menggunakan duit (nasihat utk diri sendiri juga).. hehehe.. terutama tyme 2 bulan..x rasa tu geng!..hahah. tapi kalo SEKALI SEKALA memanjakan diri tu xpala.. hehehe.. bukan selalu kan.. YANG PENTING.. HAPPPPPPPY!!!!!!..

P.S: FUNNY gambar di bawah.. hahahahahahaaa.. sampai setahun tunggu air masuk mulut dia..

No comments:

Post a Comment